Wedding Lounge
2022


Client
Personal Business


Category
Brand Strategy, Verbal Branding, Visual Branding



© 2024 BISHU all rights reserved.



Wedding Lounge
2022


Client
Travel Channel


Category
Brand Strategy, Verbal Branding, Visual Branding



© 2024 BISHU all rights reserved.

Project Overview


For a long time, the wedding market has been shaped by a unique closed structure, which has become entrenched and forced many prospective couples to make a difficult effort for a lifetime moment. Recognizing this situation, wedding lounges were created to personalize wedding culture.

오랜 기간 웨딩 시장은 폐쇄적인 독특한 구조로 형성되어 왔으며, 이러한 구조가 고착화되어 많은 예비 부부들이 일생 일대의 순간을 위해 힘든 노력을 기울여야만 했습니다. 이런 상황을 인식하고, 웨딩 문화의 개인화를 위해 웨딩라운지는 탄생했습니다.

Project Goal


The existing BI, which was created to capture the mood of a premium wedding, had the problem of being difficult to imprint in a rather simple form. Accordingly, it was necessary to change the BI to a youthful and luxurious feel and modify the overall tone and manner. In addition, a new brand slogan, copywriting, and manual were added to convey a consistent image both internally and externally and to facilitate smooth decision-making.

프리미엄 웨딩의 무드를 살리기 위해 제작된 기존 BI는 다소 단순한 형태로 각인되기 어려운 문제점이 있었습니다. 이에 BI를 젊고 고급스러운 느낌으로 변경하여, 전체적인 톤앤매너를 수정하는 작업이 필요했습니다. 또한 대내외에 일관된 이미지를 전달하고, 워활한 의사결정을 위해 새로운 브랜드 슬로건과 카피라이팅, 매뉴얼을 추가했습니다.

Brand Identity


Leading the online transformation of the offline wedding market to create a new customer-centric market. The goal of the wedding lounge is to present a new wedding paradigm that has never been seen before and to provide a different experience than before to both prospective couples and participating companies.

오프라인화되어 있던 웨딩 시장의 온라인화를 선도하여 고객 중심의 새로운 시장을 형성하는 것. 예비 부부와 입점사 모두에게 전에 없던 새로운 웨딩 패러다임을 제시하고 이전과 다른 경험을 선사하는 것이 웨딩라운지만이 가지는 지향점입니다.

Core Value


Design Principle


Linework

Just as transparent self-quotation leads to reasonable wedding preparation, we designed it to stand out for its simplicity using refined linework. 

Luxurious

We created a tone-on-tone color system to dramatically express the unique luxury of purple color. 

Minimal

We designed minimal symbols and icons to give you an intuitive experience from BI.

정제된 라인워크를 활용한 디자인

투명한 셀프 견적이 합리적인 결혼 준비로 이어지듯 정제된 라인워크를 활용해 심플함이 돋보이도록 디자인했습니다.

고급스러운 분위기를 연출하는 컬러 시스템

퍼플 컬러가 지닌 고유의 고급스러움이 극적으로 연출될 수 있도록 톤온톤 컬러 시스템을 구축했습니다.

미니멀한 심볼과 아이콘

직관적인 사용 경험이 BI에서부터 느껴질 수 있도록 미니멀한 심볼과 아이콘을 디자인했습니다.

Primary Logo


Secondary Logo


Symbol


Wordmark


Design Point


a.  연인의 프로포즈 장면을 심볼화한 W의 형태 

b.  아이콘으로 사용 시 돋보일 수 있는 배경 컬러 

c.  주 사용자 층을 타겟으로 한 젊은 감성의 타이포그래피

Project Overview


<"Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.” Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi chitecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam>

<Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.>

Color Scheme


A calm purple-toned color system was created to provide the customer-centered premium wedding experience pursued by the wedding lounge.

웨딩 라운지가 추구하는 고객 중심의 프리미엄 웨딩 경험을 위해 차분한 퍼플톤의 컬러 시스템을 구축했습니다.

Brand Slogan


만족을 넘어 최고의 행복을 꿈꾸다.

Brand Slogan


하나부터 열까지 고민할 일이 넘치는 결혼 준비, 좀 더 편하게 할 순 없을까?


내 마음대로 만들어 주는 내 손 안의 웨딩 플래너, 웨딩라운지!

웨딩라운지는 투명한 셀프 견적, 다양한 혜택, 맞춤 큐레이션 및 예신, 예랑이 알아야 할 필수 정보까지 결혼 준비에 필요한 모든 정보를 다이렉트로 제공 하는 웨딩 플랫폼입니다.


웨딩 라운지를 통해 결혼 준비 과정에서 발생하는 비용 부담을 줄이고, 예산에 맞는 합리적인 견적으로 나만의 패키지를 만들어 보세요.


당신의 인생에서 가장 빛나는 순간을 함께 만들어 갑니다.

Tone of Voice


<Brand Name>
2022


Client
<Personal Business>


Category
Brand Strategy, Verbal Branding, Visual Branding



© 2024 BISHU all rights reserved.

Wedding Lounge
2022


Client
Travel Channel


Category
Brand Strategy, Verbal Branding, Visual Branding



© 2024 BISHU all rights reserved.